2025. június 27. péntek
Minőségirányítási rendszer
Minőségpolitika

 

A HungaroMet Nonprofit Zrt. minőségpolitikája

A HungaroMet Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, vezetői és munkatársai a szervezet tevékenységében a minőséget, a vevőközpontúságot alapvető tényezőnek tekinti. A minőség fogalma nem kizárólag az előállított produktumokhoz kötődik, hanem azoknak a folyamatoknak a teljességéhez is, amelyeknek célja és értelme a meteorológiai információk megbízhatóságával kapcsolatos felhasználói megelégedettség elérése.

A Társaság vezetője elkötelezett a minőség effajta értelmezése mellett, és minden rendelkezésére álló eszközzel törekszik arra, hogy munkatársai is képességeik maximumát nyújtva végezzék munkájukat. E cél érdekében biztosítja, hogy a minőségügyi alapelveket, továbbá az ezekre épülő minőségügyi eljárásokat a teljes személyi állomány megértse, magáénak vallja, és a célkitűzések végrehajtását támogassa.

A Társaság vezérigazgatója és vezetői példamutató, kezdeményező szerepet vállalnak a minőségügyi rendszer létrehozásában, és gondoskodnak arról, hogy minden beosztott munkatárs a minőségért vállalt felelősséggel, munkájához nevét adva végezze feladatait, ismerje a minőségbiztosításra vonatkozó előírásokat, és a minőség megtartása és javítása napi feladatává váljon.

A minőségügyi alapelvek megvalósítását, működésének ellenőrzését és továbbfejlesztését, a vezérigazgató által megbízott, önálló hatáskörrel rendelkező minőségirányítási vezető irányítja.


Minőségügyi alapelvek:

  • A Társaság munkatársai legfőbb céljuknak tekintik, hogy a tevékenységi körükbe tartozó feladatokat megbízhatóan, a hazai és a nemzetközi minőségi követelményeket egyaránt kielégítő színvonalon, ügyfelei, partnerei és felhasználói megelégedettségére végezzék.
  • A meteorológiai megfigyeléseket és méréseket a vonatkozó nemzetközi és hazai előírások, ajánlások betartásával végezzük.
  • Az időjárásra vonatkozó előrejelzések készítésében a szaktudomány eredményeit, valamint az elérhető legmagasabb technikai és információ-technológiai eljárásokat alkalmazzuk.
  • A meteorológiai adatok feldolgozását, hazánk éghajlatának különböző idő- és térbeli felbontású elemzését, az éghajlatváltozás lehetséges hazai hatásainak kutatását a nemzetközi ajánlásoknak megfelelő tudományos alapokon végezzük.
  • Alapfeladataink minél jobb ellátása érdekében, hazai és nemzetközi együttműködések keretében folyamatosan kutató és fejlesztő munkát végzünk.
  • A feladatok megvalósítását előzetes tervezéssel és átgondolt előkészítéssel kezdjük. A megvalósítás során törekszünk a lehető legjobb megoldások alkalmazására és a folyamatokba épített ellenőrzések elvégzésére.
  • A legnagyobb gondosság mellett is adódhatnak hibák, ezért folyamatosan fejlesztjük ellenőrző és elemző tevékenységünket.
  • A hibák kijavítása mellett döntő fontosságot tulajdonítunk a hibákat előidéző okok feltárására és azok kiküszöbölésére.
  • Minőségi céljaink elérése a vezetőség hangsúlyozottan fontos feladata. A munkatársak teljesítményének megítélésekor tekintetbe vesszük a minőséget javító tevékenységet is.
  • A Társaság által előállított produktumok minőségére és megbízhatóságára vonatkozó, az ügyfelek, partnerek és felhasználók oldaláról felvetődő igényeket a tudományos és technikai lehetőségek változásának megfelelően igyekszünk kielégíteni. Ennek érdekében folyamatosan korszerűsítjük a meteorológiai megfigyelési technikát, fejlesztjük adatarchívumunkat, az előrejelző módszereket, valamint informatikai rendszerünket.

Minőségi irányelveink betartása a Társaság minden munkatársára nézve kötelező, ezért mindenkinek feladata, hogy kifogástalan munkát végezzen. Az a munkatárs, aki minőséget veszélyeztető hibát észlel, és azt saját hatáskörében nem tudja elhárítani, köteles arról közvetlen vezetőjét haladéktalanul értesíteni.

A minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos további információk: mir@met.hu