Az európai meteorológiai szolgálatok közül az Országos Meteorológiai Szolgálat vezette be elsőként teljes körű tevékenységére vonatkozóan az ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási rendszert. A rendszerkövetelmények megfelelő teljesítését az SGS United Kingdom Ltd. a 2002. december 6-án kiadott QHU 0017 számú tanúsítvánnyal igazolta.
Minőségirányítási rendszerünk 2002 óta folyamatosan működik, amint azt a HU02/0017 számú tanúsítvány 2021. február 16-án kelt 8. kiadása igazolja. A minőségirányítási rendszereknek az ISO 9001:2015 szabványban meghatározott követelményeit a HungaroMet Nonprofit Zrt. kötelező érvényűnek tekinti a tevékenysége során. |
A tanúsítás az alábbi tevékenységekre érvényes:
„Meteorológiai és levegőkörnyezeti megfigyelések végzése, adatok gyűjtése, feldolgozása és szolgáltatása, általános és speciális (veszély- és viharjelzés, repülésbiztonságot támogató) meteorológiai előrejelzések készítése, numerikus modellek futtatása és fejlesztése, klímakutatás, klímamodellek fejlesztése és futtatása, felhasználói igények szerinti produktumfejlesztés, üvegházhatású gázok és légszennyező anyagok kibocsátásának nyilvántartása, meteorológiai műszerkalibrálás, levegőtisztaság-védelmi mérések és mintavétel, légszennyezettségi adatok kezelése és értékelése.”
A HungaroMet Nonprofit Zrt. vezetése elkötelezett a minőségirányítási rendszer működtetése és folyamatos javítása iránt. Ennek keretében:
- vállalja az elszámoltathatóságot;
- tudatosítja a Társaság minden munkatársával az ügyfelek, partnerek és felhasználók (együttesen: érdekelt felek) elvárásainak, valamint a jogszabályi követelmények teljesítésének fontosságát;
- biztosítja a minőségirányítási rendszer követelményeinek beépülését üzleti folyamataiba;
- elősegíti a folyamatszemléletű megközelítés és a kockázatalapú gondolkodásmód alkalmazását;
- meghatározza a Társaság minőségpolitikáját és minőségcéljait;
- rendszeres időközönként átvizsgálja a minőségirányítási rendszer működését, valamint biztosítja, hogy a minőségirányítási rendszer elérje tervezett eredményeit, előmozdítsa a fejlesztést;
- bevonja, irányítja és támogatja a munkatársakat abban, hogy hozzájáruljanak minőségirányítási rendszer eredményességéhez;
- biztosítja a működés személyi és tárgyi feltételeit, a szükséges erőforrások rendelkezésre állását.
A Társaság vezérigazgatója gondoskodik arról, hogy a szervezet tevékenységére meghatározott követelmények az ügyfelek, a partnerek és a felhasználók igényei és elvárásai egyértelmű formában meghatározásra kerüljenek, és belső követelményekké alakuljanak át a követelmények megfelelő teljesítése, valamint az ügyfelek, a partnerek és a felhasználók elégedettségének elérésére.
A Társaság minőségpolitikája a vezetőség által elfogadott és hivatalosan kinyilvánított szándék és irányvonal, mely összhangban van a szervezet célkitűzéseivel, tartalmazza a követelmények teljesítése, valamint a folyamatos javulás iránti elkötelezettséget.